„Gyakorlatias coaching eszköztárat szeretnék!” „Magabiztossá szeretnék válni az ülések vezetése kapcsán!” „Szeretném megérteni a coaching folyamat működését!” Egy coachképzés résztvevői általában ezekhez hasonló elvárásokat fogalmaznak meg a tanulmányaik elején. Az enyém valahogy így hangzott: „Nem akarok olyan lenni, mint egy orosztanárból átképzett angoltanár.” Avagy hogy jön képbe egy coachképzés a hitelesség kapcsán?
Pszichológus és közgazdász végzettséggel vitathatatlanul jó alapokkal rendelkeztem ahhoz, hogy gondolatébresztő, fejlesztő célú beszélgetéseket vezessek üzleti környezetben. A visszajelzések engem igazoltak, az általam HR Business Partnerként támogatott vezetők, később pedig a szervezetfejlesztési csapatom tagjai is szívesen dolgoztak velem. És soha nem merült fel a kérdés, hogy coach vagyok-e. HR-es voltam és vezető.
Aztán szervezetfejlesztési vezetőként felelős lettem egy nagyszabású szervezeti transzformációs projektért, aminek az egyik kulcseleme a coaching szemlélet elterjesztése volt a vállalaton belül. Vagyis a coaching nagykövete lettem egy közel 1 700 főt érintő szervezetfejlesztési programban, ahol az én szakmai hitelességem összeforrt a projekt sikerességével. „Nem lehetek olyan, mint amilyen egy orosztanárból átképzett angoltanár. Ha coachingról van szó, nem járhatok egyetlen leckével a szervezet előtt.” Innentől fogva igenis számított, hogy coach vagyok-e. Engem a hitelesség iránti igény vezetett a coachképzésbe, a következő év során pedig a nemzetközi akkreditáció folyamatába.
Neked mit adna egy coachképzésben való részvétel? A Legacy Coachképzéséről itt tudhatsz meg többet: Legacy Coachképzés.