A Legacy Kft. az elmúlt 5 évben több változáson és nagy fejlődésen ment keresztül, a cég küldetése azonban változatlan. Leave a Legacy! Hagyj nyomot! Márton Mónikával, a cég tulajdonosával nemcsak erről, hanem új filozófiájukról, a jövőbiztosságról is beszélgettünk. Megtudtam, milyen történések befolyásolják ma a tanácsadói piacot, és hogyan hat mindez a vezetői kompetenciákra.

Majdnem öt év telt el a Legacy indulása óta, és úgy látszik, hogy új dolgok vannak készülőben nálatok. Mesélnél erről?

Elképesztő fejlődésen mentünk keresztül. Ha nekem valaki öt évvel ezelőtt azt mondja, hogy mostanra egy kilenc fős csapattal dolgozunk, Magyarország legnagyobb és legversenyképesebb cégeinél, a saját fejlesztésű programjainkkal, és teltházzal indulnak el a nyitott képzéseink, akkor ennek nem láttam volna realitását. Ami új dolog, az ahhoz is kapcsolódik, hogy nagyon jó csapat alakult ki mostanra, és ebben a csapatban annyi szakmai és emberi potenciál van, hogy ez további lehetőségeket nyitott meg számunkra partnerek irányába. Értékes együttműködések születtek az elmúlt években.

Nagyon világosan látjuk, mi a küldetésünk, ez nem változott. Leave a Legacy – Hagyj nyomot! Inkább küldetés, mint stratégia vezérelt cég vagyunk, ez köt bennünket össze. Ez adja ennek a csapatnak az erejét. Az idei évben új filozófiával is bővült a küldetésünk: Jövőbiztos szervezeteket építünk.

Olyan partnerekkel keressük a kapcsolatot, akik elkötelezettek abban, hogy releváns választ adjanak a jelenkor és a jövő kihívásaira. Számunkra az is fontos, hogy ezek a szervezetek úgy gazdálkodjanak az erőforrásaikkal, hogy a következő generáció ezt éppúgy meg tudja majd tenni, mint a jelenkori.

Hatással szeretnénk lenni a tréner-tanácsadó szakmára is – ez a másik küldetés, ami összefogja a csapatot. És itt megint megérkezik annak a szükséglete, hogy nyomot hagyjunk.


Jól tudom, hogy a szakma több – konkurens – képviselője is a Legacy nyílt képzésein tanul?

Valóban, a csoportok egy kis része a versenytársaink közül kerül ki. Ez nagy büszkeséggel tölt el, hiszen ennél hitelesebb visszajelzés nem is kell arra, hogy jó az, amit csinálunk.


Hogy látod, milyen változásokon ment keresztül az elmúlt 5 évben a tanácsadói piac? Mi befolyásolja ma a munkátokat?

Azt látom, hogy elsősorban a világ változott. Azok a kihívások, amikkel öt évvel ezelőtt találkoztak a vállalatok, amikre akkor kellett valamiféle tanácsadói, fejlesztői választ adni, átalakultak. Fókuszba került az, hogyan fogunk a jövő kihívásaira reagálni. Olyan informatikai és technológiai robbanás elé nézünk, ill. benne is vagyunk, ami máris erősen érinti a cégeket. Erre mind szervezeti, mind egyéni szinten valahogyan reagálni kell. Ez a technológiai változás befolyásolja a munkaerőpiacot is. Míg öt évvel ezelőtt hegyekben álltak az önéletrajzok a HR-esek asztalán, és nem győztek válogatni, ma már a legnagyobb kihívás a munkaerő toborzás. Hogy megfelelő kvalitású munkaerőt találjanak, de gyakran már ebből is kénytelenek engedni, hogy legalább megfelelő mennyiségű munkaerőt tudjanak foglalkoztatni. Új kihívások elé állítja a vállalatokat a Z-generáció megjelenése is a munkaerőpiacon.  Ez a generáció beleszületett a technológiai újításokba, és számukra az informatika és a virtuális világ jelenléte magától értetődő. Rengeteg új impulzus éri őket, amire erős igényük is van. Kevésbé tudnak figyelni, és sokkal nagyobb az igényük a változatosságra. Más miatt köteleződnek el egy munkahely mellett. Ezek a változások nemcsak a vállalatokat, hanem bennünket tanácsadókat is egészen új kihívások elé állítanak.

Emiatt kezdtétek el hangsúlyozni a jövőbiztosság kérdését?

Mostanában rengeteg konferencia, szakmai cikk szól arról, hogy készülnünk kell a jövőre, abból kifolyólag, hogy soha nem látott technológiai változások elé nézünk.  És ilyen rövid idő alatt ekkora változást talán még nem is élt meg az emberiség. Ezzel nekünk is foglalkoznunk kell. A jövőbiztosság számunkra azonban picit mást jelent, máshonnan közelítjük ezt meg. Azt gondoljuk, hogy egy vállalat, vagy egy közösség, akkor végzi jól a dolgát, ha az a mindenkori jövőben keletkezett kihívásokra is tud rugalmasan reagálni. A jövőbiztosság azonban nem jelentheti azt, hogy a figyelmünket a jelenről áttesszük a jövőre. Néha azt érzem, hogy a cégek és az emberek számára is, elkezdett fontosabbá válni a jövő, a jelennél. Az, hogy biztos legyen a jövő, sok mindenen múlik, de azon mindenképpen, hogy mit teszünk a jelenben. A Legacy a jövőbiztosságot ilyen szempontból közelíti meg. Fontos lépés, hogy folyamatosan tudjunk a jelenben történtekre reagálni, reflektálni. Vegyük észre, hogy mi zajlik most!

Sokszor elmondtam már a jövőbiztossággal kapcsolatban, hogy a világ, a vállalatok, az emberek organikus szervezetek, és természeti törvények vonatkoznak rájuk. Az egyik legfontosabb természeti törvény, hogy minden, ami él, egyensúlyra törekszik.

Elképzelhető, hogy a növekedés közben olyasmi kezd csökkenni, aminek örülünk és a csökkenése hasznos. Azonban, ha elkezdünk gépesíteni, robotizálni, automatizálni, akkor egészen biztosan csökkenni fog a biztonságérzet egy szervezetben. Hamar megszületik a félelem a dolgozóban, hogy majd lecserélik egy robotra. Az is lehet, hogy elkezd csökkenni az emberi interakciók minősége és mennyisége. Ez magával hozhat fluktuációt, mert az embereknek az odatartozás érzését már nem adja meg. Ezek persze csak fikciók, de fontos, hogy egyensúly legyen technológia, folyamatok, rendszerek, az emberi kiteljesedés, a környezetre való hatás, és a stakeholdereinkkel való kapcsolat között. Nekünk a jövőbiztosság a kiegyensúlyozást jelenti. Egyensúlyban tartást jelent, nem pedig azt, hogy a figyelmünk folyamatosan a jövőn van és közben nem vesszük észre azt, hogy mi történik a jelenben.

Arra szeretnénk ráirányítani a szervezetek figyelmét, hogy megértsék, minden tényező fontos. A termék, a szolgáltatás, a folyamat, a technológia, az ember és a környezet egyaránt. Ez egy rendszer, aminek ha egyetlen eleme változik, változik a rendszer is. Fontos, hogy ebben legyenek tudatosak a vállalatok, ezért dolgozunk, ez lelkesít bennünket.

Az interjú 2. részét jövő héten olvashatják.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Majoros Krisztina

Tréner, coach

Az elmúlt 25 évem kommunikációról, digital médiáról, sikeres márkákról, nagyszerű csapatokról, különleges emberi történetekről és a fejlődésről szólt. Számos piacvezető médiatermék létrehozásával, fejlesztésével és vezetésével foglalkoztam.

Szakmai pályafutásom a betárcsázós, analóg (h)őskorban kezdődött, amikor a digital világ még lehetetlen küldetésnek tűnt, de pont ez inspirált. Rengeteg kihívás, megpróbáltatás, bátorság. Lent-fent hullámvasút, de ebben az  útban találtam meg a valódi küldetésem: a fejlesztést és fejlődést. A nehézségek ellenére is létrehozni valami értékeset, működőt. Egyéni vagy akár csapat szinten.

Küldetésem a közös értékteremtés, a fejlődés és a valódi kapcsolódás. Szeretem a változást, ha az egy folyamat része, ha van kezdete és vége.

Értékeset létrehozni, megosztani, működtetni. Együtt. Ez a Legacy.

O'Neill Zsuzsanna

Tanár, coach, tréner.

Angoltanárként elsőkézből tapasztaltam a tanulás, a bizalom és támogatás életformáló hatását. A tantermen kívül is volt szerencsém részt venni olyan workshopokon és tréningeken, amelyek célja nemcsak a tudás átadása volt, hanem olyan támogató környezet kialakítása is, ami segít megoldást találni a szobán forgó nehézségekre.

Mindig is hajtott a vágy, hogy megoldást találjak nemcsak a saját magam, hanem szeretteim, tanítványaim, ismerőseim problémáira és segíteni tudjak nekik – ha kérik. Ezért keresem a legjobb módot a fejlődésre, a tudásra, amit kötelességemnek érzek továbbadni.

Körülbelül 15 évvel ezelőtt a boldogság tudománya ragadta meg érdeklődésemet, annak megismerése vezetett tovább a coaching és a tréning felé. Azóta elmerültem különböző coaching-módszerekben, és szereztem tapasztalatot a magánszemélyekkel és vállalkozásokkal való munkában egyaránt.