Amikor együtt dolgozom egy ügyféllel, egy céggel, jogos elvárás a részéről, hogy a beavatkozásoknak legyen konkrét hatása az üzleti eredményeikre, és lehetőleg minél közvetlenebbül, és kimutathatóan.

Ha például Lean tanácsadó lennék, ez egyszerűbben menne, mérhetnénk az átállási időt, a selejt számot, a darabszámot…

Készség fejlesztésnél azonban nehéz pontosan kimutatni a közvetlen üzleti eredményekre való hatást. Bennem is élt az a vágy, hogy pontosan lássam, az, amit csinálok, hogyan befolyásolja a megrendelőim pénzügyi mutatóit?

Nem régiben elindítottunk egy közös projektet egy multinacionális nagyvállalttal, akikkel beszélgettünk erről a dilemmáról. Úgy döntöttünk, hogy a programhoz, ami természetesen egy folyamat – tudás, készségfejlesztés, coaching típusú utánkövetéssel, sok-sok  on-the-job feladattal – hard és soft eredmény mutatókat rendelünk. Eddig talán nem is különleges a dolog, de ami talán egyedi, hogy a stakeholderek érdekeltségi rendszerét is összehangoltuk a cél elérése érdekében, közösen vállaljuk a kockázatot , anyagilag is, ami az esetemben egy bonus/malus rendszert jelent.

Vagyis ha az általam ajánlott beavatkozás üzleti eredményt hoz, én is részesülök belőle, ha nem, én magam is kevesebb jövedelemhez jutok.

Akiknek meséltem, mind azt kérdezték, nem kockázatos-e?

Egyáltalán nem. Részben, mert bízom, a szervezetben ahol ezt tenni fogom, és bízom magamban is, mert az érdekeltségi rendszerünk valóban összehangolt, mert a siker mutatókat jól, és gondosan kerestük meg, mert mindenki elkötelezett a változásban, és mert őszintén érdekel, hogy amit lassan másfél évtizede teszek, az VALÓBAN, hogyan hat az üzleti eredményekre. Ha jól, akkor így tovább, ha nem, akkor megállok, diagnosztizálok, hipotézist állítok fel, és új megoldásokat keresek.

Éppen azt teszem majd, amit az ügyfeleimnek is javaslok minden esetben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük